TENGERI KAJAKKAL A BALATONON

EVEZZ, KAJAKOZZ A MAGYAR TENGEREN !

BALATON KELETI-MEDENCE KERÜLÉS

Szerencsénk van az idei ősszel. Szép idővel, s még Októberben is 20 fokos Balatonnal kényeztet minket.

Ezért aztán úgy döntöttem, Okt.1.-én nekivágok megkerülni a Balaton Keleti-medencéjét. Nagyon szép időt ígért a meteorológia, szelet is alig, gondoltam minden adott lesz egy jó kis futamhoz.

Turi Attila barátomat felhívtam, rögtön igent mondott a csatlakozásra. Pompás!

Reggel fél 9-kor a szántódi Juhász Gyula utca végén lévő strandon szálltunk vízre, tervünk a Tihany-Almádi-Akarattya-Siófok-Szántód útvonal volt. Előzőleg kimérve ez olyan 62-64 km.-nek látszott, pont elég egy csodás kora őszi napra.

Nagyon jól haladtunk, valóban nem volt szelünk egészen délutánig. Még jókat is mosolyogtunk a Kenesei-öbölben a vitorlásokat előzgetve. Viszont Aliga környékén nagyon szép kis DNY-i szél jött szembe, a várt ÉK-i helyett !( szeretünk Windguru !)  Ez aztán ki is tartott egészen a szántódi révig, kicsit vissza is vett az átlagsebességünkből, mely azért így sem volt rossznak mondható. Kereken 60 kilométert mértünk, 8.7Km/h-s átlagsebességgel, azaz 6 óra 55 perc alatt tettük meg a távot. Elfáradtunk, kellemesen.

Ez lesz a szintidő, melyet a továbbiakban, hasonló időjárási körülmények között csak lefelé faraghatunk.... :-)))

Oldal: Keleti-medence kerülés, Okt.01.
TENGERI KAJAKKAL A BALATONON - © 2008 - 2024 - balatonkajak.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap