TENGERI KAJAKKAL A BALATONON

EVEZZ, KAJAKOZZ A MAGYAR TENGEREN !

Nagyon vártam a hosszú hétvégét. Igaz, a Balaton már csak kb 10Celsius fokos, de a levegő melegebb, és hát komoly szél sem ígérkezett október utolsó napjaira. Ideális napok több órás csavargásra a vízen.

2011.Október 30:

Vasárnap dél körül indultam Balatonkeresztúrról, igazából céltalanul. Fonyód felé vettem az irányt az enyhén fodrozódó vízen, éppen szembe kaptam a lassú, de hosszú hullámokat. Bélatelepen téliesítette nyaralóját egy pécsi barátom, gondoltam elmegyek addig, és kicsalom a partra beszélgetni egyet. Az a pár kilométer eseménytelen volt, a balatonmáriai móló keleti oldalán próbáltam kicsit szörfözgetni, de nem voltak elég nagyok a hullámok. Fenyvesnél járhattam, mikor hívott Józsi, hogy mennek haza Pécsre, végeztek a melóval.  Úgy gondoltam, visszafordulok, és hátszéllel lecsorgok Berényig. Közben Balatonmáriánál találtam egy oldalára döntött horgászstéget, ezúttal is csókoltatom a gazdáját.. Igazán kivihették volna a partra, mert ha visszajön az a 15-20cm víz a Balatonra, ami most hiányzik, nem lehet észrevenni, mi van a felszín alatt. Közel van egy szabad strand is, elgondolni is szörnyű, ha nyáron valaki éppen itt ugrik egy fejest a vízibicikliről...

Mentem tovább Berényig, aztán egyszer csak elállt a szél, lecsendesült a víz. Nagyon jó érzés szinte egyedül lenni a tavon. Gondoltam, meg is nézem, milyenre festette az ősz a túlsó parton a györöki fákat, nádat. Ilyenre:

Miután ezt láttam, szépen visszaeveztem a Déli-partra, csodás volt a korai naplemente, rengeteg madár volt a vízen, ők bizonyára nem nagyon örültek, hogy megzavartam az idilli hangulatot. Gyönyörködtem még egy ideig a tájban, aztán kikötöttem Keresztúron, a Vitorlás utcai kis szabadstrandon. Szép nap volt.

Íme az útvonal:

...............................................................................................................

2011. Október 31. Hétfő

Már tegnap leegyeztettük Turi Attila barátommal, hogy ezen a napon együtt evezünk, mégpedig a Keszthelyi Yacht Club-ból indulva. Délre meg is érkeztem, gyors lepakolás, bepakolás, és máris a vízen voltunk. Hihetetlen látvány tárult a szemünk elé, a víz egybeforrva a horizonttal, teljes szélcsend, tükörsima Balaton. Balatongyörök irányába tartottunk, szinte csak ketten voltunk a vízen. Nem győztem a fényképezőmet kattogtatni, annyi szép pillanat volt körülöttünk. A vonyarci Szent Mihály kápolna előtt tanakodtunk, egyből átvágjunk-e Badacsonyba, vagy tegyünk egy kört át a Déli partra, onnan a Zala torkolat előtt elhaladva vissza Keszthelyre.  Utóbbi mellett döntöttünk. Előtte még megcsodáltuk a part sokszínűségét:

Irány Balatonberény! Csoda volt a Balatonon átkelni, inkább képekkel illusztrálom:

Pillanatok alatt átértünk Balatonberénybe, itt a kis szigetek egyikén kikötöttünk, ettünk-ittunk. No, és készült pár jó fotó:

Újult erővel céloztuk meg egyenesen Keszthelyt, akkora élmény volt a tó közepén evezni, hogy muszály volt ismételni.. Hogy megérte-e? Íme:

Azt hiszem, kétség nem fér hozzá... Még elhúztunk a keszthelyi móló előtt, majd tele élményekkel kikötöttünk a Yacht Club-os bázison. Emlékezetes túra volt!

Ezt az útvonalat jártuk be :

Oldal: 2011.okt. 30.-31.
TENGERI KAJAKKAL A BALATONON - © 2008 - 2024 - balatonkajak.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap